Térdprotézis beültetés

Célom a páciens térdének, normális, fájdalommentes használatának helyreállítása. A műtét alkalmával a térdízület károsodott, elkopott porcfelszíneit távolítjuk el, és egy protézis kerül beültetésre. A beültetés megszünteti a porckopás vagy porckárosodás által okozott erős térdfájdalmat. A térdprotézis műtét általában a leggyakrabban végzett ortopédiai beavatkozások egyike.

Mikor van szükség térdprotézis beültetésre?

A térdprotézis beültetés általában a térd időskori kopásos megbetegedése alkalmával válik szükségessé. Az ízületi porcfelszín kopása vagy károsodása fájdalmat okoz a térdben, korlátozza a megfelelő mozgást. Enyhe károsodás esetén nem műtéti kezeléseket alkalmazunk, előrehaladott esetben a térdprotézis beültetés nyújt hosszútávú megoldást.

A térdízületi porckopás okai általában a kor, valamint a  genetikai hajlam.

• A sportolás során, vagy balesetek következtében kialakult traumák is állhatnak a porckopás hátterében. Ebben az esetekben javasolt a beültetés.
  • A térdízületet körülvevő keresztszalagok, oldalszalagok sérülése alkalmával.

A Tünetek

• terhelés esetén erős fájdalom;
  • nyugalomi állapotban is jelentkező erős fájdalom
  • erős ropogás

E tünetek jelentkezésekor keresse fel orvoscsoportunkat, hogy mielőbb megkezdhessük a megfelelő kezelést!

Felkészülés a térdprotézis műtétre

A térdprotézis műtét utáni sikeres gyógyulás egyik kulcseleme a felkészülés. A protézis beültetés óriási pozitív változást idéz elő a betegek életminőségében és mozgás képességében, ugyanakkor nagy megterhelést jelent a szervezet számára. A szövődmények kockázatának minimalizálása, valamint a leggyorsabb rehabilitáció érdekében ajánlott komolyan venni a felkészülést!

• A műtétre való felkészülés első, kötelező eleme a műtét előtti vizsgálatok elvégzése. Szükséges laborvizsgálat, góckutatás és aneszteziológiai konzultáció is. Amennyiben a kötelező vizsgálatok során probléma merül fel, arról a műtétet végző ortopéd sebész szakorvost mielőbb szükséges tájékoztatni.
  • Térdprotézis műtét esetén kiemelten fontos odafigyelni a testsúlyra és az egészséges táplálkozásra. A túlsúly műtéti kockázatot jelenthet, ezért ilyen esetben a sebész orvos diétát javasolhat.
  • A szervezet megfelelő hidratáltsága szintén lényeges, ezért a beavatkozás előtt figyelmet kell fordítani a bőséges és megfelelő folyadék fogyasztásra.
  • A mielőbbi legjobb gyógyulás érdekében az izomzat felkészítéséről sem szabad megfeledkezni. A műtét előtt elkezdett felkészítő gyógytorna nagyban hozzájárul a gyors felépüléshez, az izmok és a térdízület legjobb rehabilitációjához.
  • A műtétre nem csak fizikálisan, hanem pszichésen is fel kell készülni. Ezt nagyban elősegíti a műtét utáni napok megtervezése, a szükséges segédeszközök beszerzése, a rehabilitáció beütemezése, és az új célok kitűzése is.

Térdprotézis műtét utáni rehabilitáció

A műtét utáni rehabilitáció egyik kulcsfontosságú része a térdprotézissel operált térd korai funkcionális kezelése. A tornagyakorlatok rendszeres végzése, esetenként passzív térdmozgató készülék (CPM) alkalmazása teszi mozgékonnyá és fájdalmatlanná a protézis beültetésen átesett térdízületet.

A rehabilitáció szakképzett gyógytornász által már a kórházban megkezdődik. A gyógytornász segít a felállásban és az első lépések megtételében, megtanítja a segédeszközök használatát, valamint betanítja a személyre szabott tornagyakorlatokat. Ezek a gyakorlatok az idő előrehaladtával folyamatosan bővülnek és változnak a gyógyulás mértékének és a térd terhelhetőségének függvényében.

Ha fájdalma krónikussá vált, keressen fel az alábbi elérhetőségeimen, segítek gyógyulásában, megoldást találunk problémájára.

Ha hasznosnak találja az olvasott információt, kérem, ossza meg.

IDŐPONTFOGLALÁS
info@quattromedici.hu

INFO: Ortopédiai praxisomat jellemzően
a dél-dunántúli régióban
végzem.

ANIRON MAGÁNKLINIKA
ORTOPÉDIAI JÁRÓBETEG ELLÁTÁS
7634 Pécs, Új fasor utca 31/A.

DAVINCI MAGÁNKLINIKA
ORTOPÉDIAI FEKVŐBETEG ELLÁTÁS
7635, Pécs, Málics Ottó utca 1.

WÁBERER MEDICAL CENTER
ORTOPÉDIAI FEKVŐBETEG ELLÁTÁS
1123 Budapest, Alkotás utca 55-61.

Ortopédiai praxisomat jellemzően a dél-dunántúli régióban végzem.

Aniron Magánklinika

ORTOPÉDIAI JÁRÓBETEG ELLÁTÁS
7634 Pécs, Új fasor utca 31/A.

DAVINCI MAGÁNKLINIKA

ORTOPÉDIAI FEKVŐBETEG ELLÁTÁS
7635, Pécs, Málics Ottó utca 1.

Wáberer Medical Center

ORTOPÉDIAI FEKVŐBETEG ELLÁTÁS
1123 Budapest, Alkotás utca 55-61.

+36 70 430 6380,

info@quattromedici.hu